3. Nieodnaleziona, Remigiusz Mróz

Choć w najbliższych dniach zewsząd wyskakiwać będą recenzje najnowszej powieści Pana Remigiusza Mroza (tak, też już ją mam), dzisiaj przychodzę do Was z inną pozycją tego autora.
Po przeczytaniu serii z Chyłką i Zordonem, którą Pan Mróz mnie zdecydowanie kupił, bardzo chciałam poznać inne Jego powieści. Wybór padł na "Nieodnalezioną".




Damian po wielu latach bycia razem, wreszcie oświadcza się ukochanej Ewie. Radość nie trwa długo, bo chwilę po romantycznym wyznaniu para zostaje zaatakowana przez grupę osiłków. Werner zostaje brutalnie pobity, a Ewa zgwałcona na jego oczach przez wszystkich napastników, po czym znika bez śladu.
Dziesięć lat później, Blitz, jedyny przyjaciel Damiana trafia na zdjęcie Ewki wrzucone do sieci. Obaj postanawiają rozwiązać zagadkę zniknięcia dziewczyny. Policja nie wykazuje zainteresowania sprawą,  co zmusza chłopaków do działania na własną rękę i zaangażowanie biura detektywistycznego. Niestety, Blitz wkrótce zostaje zamordowany, a podejrzenie pada na Wernera. Chłopak musi jednocześnie uciekać i próbować odnaleźć narzeczoną. 
W co zostaje wmieszany Werner? Czy odnajdzie Ewę i dowie się prawdy o jej zniknięciu? Komu może szczerze zaufać? Na wszystkie te pytania odpowiedź znajdziecie w tej wciągającej lekturze.

Po przeczytaniu już w sumie kilku książek Remigiusza Mroza mogę zdefiniować łączącą je cechę - dynamika fabuły. Choć początki bywają niepozorne, nie wiadomo kiedy i już siedzimy w pędzonym na łeb na szyję wagoniku ekstremalnej kolejki górskiej. I wcale nie chcemy z niej wysiadać!
Można co prawda przyczepić się do kilku nieścisłości i niejasności, które w tej powieści się pojawiają, można narzekać na wybujałą wyobraźnię autora i nierealne wydarzenia, czy zbyt pokręcone wątki. Jednakże, mi osobiście to nie przeszkadza, w końcu to książka, która przede wszystkim ma przynieść mi radość z czytania i uprzyjemnić wieczory przy herbatce. I to właśnie dało mi czytanie "Nieodnalezionej", którą zdecydowanie polecam!

Tytuł: Nieodnaleziona
Autor: Remigiusz Mróz
Moje wydanie: Filia
Ilość stron: 400
Moja ocena: 7/10



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

4. Nikt nie idzie, Jakub Małecki

5. Pacjentka, Alex Michaeldies

2. Duma i uprzedzenie, Jane Austen